Ile naprawdę masz lat?!
Sprawdź swój biologiczny wiek!

Podstęp badania: /
To bardzo ważne, aby regularnie się badać. Dzięki temu poznajesz swój organizm i stan zdrowia. Pomijając już fakt, że profilaktyka pomaga zapobiec wielu groźnym chorobom, to dodatkowo zapobiega rozwijaniu się chorób, które z czasem mogą być nieuleczalne.
Czy raz na rok przeprowadzasz podstawowe badania kontrolne (morfologia, mocz, ciśnienie krwi, cholesterol)?
Tak Nie
Czy wiesz, że nawet krótki spacer pomaga odreagować stres i zmęczenie po pracy, a dodatkowo znacząco podnosi poziom endorfin – hormonów szczęścia w organizmie? Dodatkowo pozwala naładować akumulatory na kolejne dni.
Codziennie chodzę co najmniej 30 minut
Tak Nie
Tzw. Choroby odtytoniowe to nie tylko nowotwory płuc, ale również nowotwory jamy ustnej: języka, warg, krtani, gruźlica. Palenie powoduje również choroby związane z krążeniem, takie jak zawał, miażdżycę, chorobę niedokrwienną serca, nadciśnienie i wiele innych.
Jestem regularnym palaczem
Tak Nie
Dzięki ćwiczeniom organizm jest lepiej ukrwiony i odżywiony, obniża się ciśnienie krwi, mamy dużo więcej energii. Podczas wysiłku fizycznego wydzielają się hormony szczęścia – endorfiny. Dodatkowo udowodniono, że regularne ćwiczenia zapobiegają chorobom nowotworowym (w tym nowotworom piersi) oraz chorobom serca.
Regularnie ćwiczę co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut
Tak Nie
Zwierzaki mają uspokajający wpływ na ludzi (jeżeli oczywiście akurat nie nabroją), więc przebywanie z nimi obniża ciśnienie krwi i tętno. Głaskanie i pieszczenie psa czy kota działa kojąco i relaksująco.
Opiekuję się psem, kotem lub innym zwierzakiem
Tak Nie
Okazuje się, że poziom zadowolenia z życia ma zdecydowany wpływ na nasze zdrowie – odporność, ryzyko zachorowania na nowotwory czy choroby serca.
Cieszę się z życia jakie mam
Tak Nie
Gdy organizm odpoczywa bądź oddaje się ulubionym zajęciom, zmienia się częstotliwość fal mózgowych, dzięki czemu obniża się poziom hormonów odpowiedzialnych za stres.
Mam czas na hobby i odpoczynek
Tak Nie
W odpowiedzi na stres ciało człowieka reaguje podwyższonym ciśnieniem, przyspieszeniem tętna i oddechu, zwężeniem naczyń krwionośnych i wzrostem napięcia mięśni. Tak stan to gotowość do walki, jednak jeśli utrzymuje się długo jest bardzo niszczący dla organizmu.
Prowadzę stresujący tryb życia
Tak Nie
Fast-foody zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, których nadmierne spożycie powoduje osłabienie sił obronnych organizmu.
Jem fast-foody lub potrawy smażone w głębokim tłuszczu co najmniej 3 razy w tygodniu
Tak Nie
Spożywanie produktów bogatych w błonnik sprawia, że jeszcze długo po posiłku czujemy się syci, co pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Udowodniono, że spożywanie błonnika pomaga obniżać poziom cholesterolu.
Każdego dnia zjadam świeże owoce i warzywa oraz pełnoziarniste pieczywo
Tak Nie
Lekarze czasem zalecają wypicie szklanki ciemnego piwa, kiedy mamy problemy ze snem. Podobnie jak przy problemach kardiologicznych zaleca się wypicie jednej lampki wytrawnego, czerwonego wina dziennie. Wszystko jest dla ludzi, ważne jednak, aby nie przesadzić.
Czy w ciągu tygodnia wypijasz 5 piw lub 1 butelkę wina lub 100 g 38% alkoholu?
Tak Nie
Woda nie tylko dodaje zdrowia i gasi pragnienie, wpływa również na sylwetkę i urodę. Odpowiednia ilość wypitej wody zmniejsza obrzęki, niweluje niedoskonałości skóry i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie.
Czy każdego dnia wypijasz 8 lub więcej szklanek wody?
Tak Nie
Z pewnością przebywanie w gronie życzliwych nam ludzi pomaga nam się rozluźnić, zmniejszyć napięcie mięśniowe, a co za tym idzie, pozytywnie wpływa na pracę serca.
Czy masz przyjaciół na których możesz zawsze liczyć?
Tak Nie
Badania wykazały, że osoby żyjące wiele lat w stałym związku żyją dłużej, a ich jakość życia jest lepsza niż u osób żyjących samotnie.
Czy jesteś w stałym związku
Tak Nie
Jedną z głównych zasad zdrowego stylu życia jest odpowiednie wysypianie się. Dzięki temu organizm może się zregenerować, a odpoczynek ten jest niezbędny do prawidłowego działania wszystkich organów i komórek w organizmie.
Codziennie sypiasz więcej niż 7 godzin?
Tak Nie
Duże ilości zjadanych słodyczy mogą rozregulować gospodarkę hormonalną i doprowadzić nawet do cukrzycy. Przez zjadanie słodyczy tracimy apetyt – są one tak kaloryczne, że organizm traci zapotrzebowanie na uzupełnianie energii.
Codziennie zjadasz słodycze - ciastka, czekolady, batony, wafelki
Tak Nie
Aby poznać wyniki ankiety, podaj swój adres
e-mail i zaakceptuj regulamin.
Regulamin
Wpisz swoje Imię i Nazwisko.

Odbierz e-mail i kliknij w podany link

Wypełniałeś już ten test wcześniej, a Twój wynik wysłaliśmy na skrzynkę e-mail

Copyright © 2016 Mapa Zdrowia Andrzej Prokopiuk

Mapa Zdrowia Andrzej Prokopiuk
ul. Jana Pawła II 150, 05-077 Warszawa
NIP: 525-207-90-96, REGON:050583184

Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem, zawsze warto zasięgnąć porady kompetentnego lekarza.
Przed zastosowaniem jakichkolwiek procedur leczenia należy każdorazowo skonsultować się z lekarzem.
Jedynie lekarz jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność leczenia.

Popraw błędy

Musisz podać adres e-mail, na który wyślemy Twój wynik testu.


 

Zamknij okno »